Metaverse kavramı giderek daha popüler hale geldi. Ancak bu gelişen teknoloji ne kadar yabancı görünse de, muhtemelen tahmin ettiğiniz kadar yabancı hissetmeyeceğiniz bir alan olacak.
Neden? Çünkü metaverse için temellerin çoğu çevrimiçi dünyada çoktan atıldı. Sanal gerçeklik ortamları ve donanımının hala iyileştirilmesi gerekirken, dijital kültürde diğer yönler zaten mevcut.
Bu yazıda toplumun metaverse’e doğru ilerlediği beş yolu ve bunların nasıl gelişebileceğine dair bazı teoriler yer alıyor.
Dijital Kimlikler ve Avatarlar
Metaverse’te, insanlar kendilerini istedikleri gibi temsil etme özgürlüğüne sahiptir. Kıyafetler, vücut şekli, cinsiyet, ten rengi ve yüz özelliklerinin tümü özelleştirilebilir. Ve bu kontrol seviyesi şu anda çoğunlukla video oyunu karakterleri için mevcut olsa da, insanların sosyal medya gibi diğer platformlarda kullanması için birçok dijital avatar ve dijitalleştirme özelliği de mevcut.
Doğru araçlar ve beceriler verildiğinde, insanlar kendilerini istedikleri gibi yansıtmak için sosyal medyadaki varlıklarını kolayca manipüle edebilirler. Photoshop, Lightroom, Snapchat filtreleri, AI emojileri ve daha fazlasını kullanarak bunu zaten belirli bir dereceye kadar yapıyoruz. Metaverse bunu daha da genişletecektir.
Ayrıca, zaten bilmiyorsanız, Instagram’da Miquela ve Bermuda gibi büyük bir hayran kitlesine sahip özenle seçilmiş sanal influencer’lar da var. Gerçek olmadıkları açık olmasına rağmen, bu CGI karakterleri hala milyonlarca insanın satın alma kararlarını ve yaşam tarzlarını etkileyebilir. Yeterince dikkatli bakarsanız, onların sanal doğasını görebilirsiniz. Ancak bu teknoloji geliştikçe, ayırt edilemez hale gelene kadar gerçek insanlar gibi görünmeye başlayacaklar.
Ve dijital bir alanda, yakından incelemeden sonra bile gerçek ile sahtesini ayırt etmek pekâlâ imkansız olabilir. Bu, metaverse’te tanıştığınız birinin gerçek bir insan olup olmadığını asla tam olarak bilemeyeceğiniz anlamına gelir.
E-Ticaret
Bugün satın aldığımız ve sattığımız şeylerin çoğu dijital ürünler, yani dijital biçimde var olan maddi olmayan ürünler. Filmleri, müziği, e-kitapları, video oyunlarını, oyun içi öğeleri, yazılımı, çevrimiçi kursları, çizimleri ve tabii ki NFT’leri düşünün.
Metaverse, bu tür dijital ürünlerin evriminde bir sonraki adım olacak.
Örneğin, en sevdiğiniz filmi düz ekranda izlemek yerine, metaverse 360 ° VR deneyimi ile kendinizi hikayenin içine sokmanıza izin verecek. Sanatçılar uçsuz bucaksız manzaralar tasarlayabilir, mimarlar lüks evler yaratabilir ve geliştiriciler nefes kesici oyunlar yapabilir. Ayrıca bunların hepsi satın alınabilir. Zaten hali hazırda şu an bunların adımları atılmaya başlandı bile.
Dijital İlişkiler
Yeni insanlar bulmak ve çevrimiçi arkadaş edinmek hiç bu kadar kolay olmamıştı. Oyun, sanat, şiir veya çömlekçilik olsun hangi konuyla ilgilendiğini önemli değil, ilgi alanlarınızı paylaşan çevrimiçi topluluklar ve insanlar var. Bunda o kadar iyi olduk ki uyumlu ortaklar bulmak için flört uygulamaları bile yaptık. Ve beğenseniz de beğenmeseniz de, çevrimiçi flört kalıcıdır.
İnternetin onlarca yıl önce mesafe engelini azaltmasıyla aynı şekilde, metaverse de ekranlardaki engeli azaltacak. Farklı bir ülkede veya farklı bir kıtada olmaları fark etmeksizin, uzun mesafeli arkadaşlarınız ve partnerinizle gerçek hayattaymış gibi vakit geçirebileceksiniz.
Ancak böyle bir dünyanın korkunç bir sonucu, reklamcılar için bir altın madeni ve kullanıcılar için potansiyel bir kabusun ortaya çıkmasıdır. Reklamverenlerin toplayabileceği tüm verileri düşünün. Konuşmanız, yüz ifadeleriniz ve duygularınız gibi şeyler, fazlasıyla kişiselleştirilmiş ve merak uyandıran reklamlar oluşturmak için kullanılabilir.
Dijital Eğitim
COVID-19 salgını uzaktan eğitimde patlamaya neden oldu. Dünya çapında milyarlarca insan, çalışmak, öğretmek ve işbirliği yapmak için Zoom ve Google Classroom gibi araçlara güveniyordu. Ayrıca çevrimiçi kursların oluşturulmasında ve tüketiminde bir artış gördük. Bütün bunlar bize dijital eğitimin potansiyelini ve bir sınıfın neden dört duvarla sınırlandırılması gerekmediğini gösterdi. Ayrıca, uzak dururken yüz yüze toplantıları ve dersleri simüle etmenin yeni yollarını keşfettik.
Metaverse bu fikre de katkıda bulunacaktır. 360 derecelik etkileşimli animasyonlar aracılığıyla derslerin ve bölümlerin görselleştirilmesine yardımcı olacaktır. Bu uygulamalı yaklaşım, öğrenmeyi sadece eğlenceli değil, aynı zamanda çok verimli hale getirebilir. Buradaki potansiyel çok büyük.
Çevrimiçi Alışveriş
Çoğu Y kuşağının fiziksel bir mağazaya gitmek yerine çevrimiçi alışveriş yapmayı tercih etmesi gibi, VR alışverişinin de Z Kuşağı üyelerine doğal gelmesi muhtemeldir.
Ancak, alışveriş deneyimini iyileştiren çok sayıda artırılmış gerçeklik uygulaması zaten var. Metaverse, muhtemelen onları daha sürükleyici hale getirmek için bu temeller üzerine inşa edilecektir. Buradaki amaç basit: çevrimdışı ve çevrimiçi alışverişin avantajlarını birleştirin. Örneğin, metaverse’de, sizin için uygun olup olmadığını görmek için bir kıyafeti deneyebilmelisiniz – tıpkı gerçek hayatta olduğu gibi – ancak aynı zamanda 7/24 hizmete sahip olmalısınız ve kalabalıklarla uğraşmak zorunda kalmamalısınız.
Yine, buradaki potansiyel inanılmaz, ama açıkçası, şimdiye kadar gördüklerimiz düpedüz utanç verici. Örneğin aşağıdaki video, Walmart’ın metaverse’teki alışveriş deneyimini nasıl tasavvur ettiğini gösteriyor. Ve fikir pek cazip görünmüyor. Sanal bir süpermarketin en güzel yanı, gerçek bir süpermarket gibi görünmesine gerek olmamasıdır. Yukarıdaki videoda alışveriş deneyimi hala çok zayıf: zaman alıcı, zahmetli ve sıkıcı.
Bir süt kutusunu yere düşürmeden düzgün bir şekilde geri koymak için uğraşmanız gerektiğini hayal edin. Bir VR dünyasında bu tür bir rahatsızlık mantıklı değil.
Yorumlar kapalı.