Oyun şirketi Square Enix’in Başkanı Yosuke Matsuda, yeni bir yazıda NFT’ler ve blockchain oyunları konusuna girdi.
Belirtilen planlar, büyük bir oyun yapımcısının kayda değer bir duyurusu olsa da, oyun pazarının bazı kesimlerinde şaşkınlık yaratması muhtemel.
Dünyanın en popüler oyun şirketlerinden biri, bu yıl blockchain tabanlı oyun dünyasındaki yerini büyütmeyi planlıyor. Square Enix başkanı Yosuke Matsuda, 1 Ocak tarihli yazısının çoğunu, “merkeziyetsiz oyun” olarak adlandırdığı şeyi tartışarak geçirdi ve “Umarım bu, gelecekte oyun oynamada büyük bir eğilim haline gelir” dedi:
“Merkezi oyunlara ek olarak merkezi olmayan oyunları portföyümüze dahil etmek planlar arasında. Bu 2022’den itibaren bizim için önemli bir stratejik tema olacak. Blockchain oyunlarını mümkün kılmak için temel teknolojiler zaten var ve son birkaç yılda toplumsal okuryazarlıkta ve kripto varlıklarının kabulünde bir artış oldu. Bu alandaki toplumsal değişimleri yakından takip edeceğiz.”
Matsuda anı zamanda NFT’lerle alakalı görüşlerini de belirterek, “NFT tabanlı dijital ürünlerdeki ticaret örneklerini gözlemliyoruz, gözlemlenenden bağımsız olarak biraz spekülatif tonlarla gözlemliyoruz. Bu, açıkçası, ideal bir durum değil, ancak genel halk arasında daha yaygın hale geldikçe, dijital ürün anlaşmalarında nihai bir doğru boyutlandırma görmeyi bekliyorum, mevcut her içeriğin değeri, gerçek tahmini değerine göre düzeltildi” ifadelerini kullandı.
Gelen bu açıklama, Final Fantasy serisiyle tanınan oyun şirketinden dikkate değer bir düşünce olarak kabul edildi. Ama her zamanki gibi bazı Square Enix hayranları açıklamalardan pek memnun değil gibi görünüyor. Daha önce de NFT sularına ayak basan ana akım oyun yapımcılarına son zamanlarda olumsuz tepkiler verilmişti.
Square Enix’in ilk halka açık NFT kullanımı Double Jump Tokyo adlı bir blockchain girişimiyle ortaklık yaptığı geçen baharda gerçekleşti. Bu duyuru da Square Enix’in yönü hakkında endişelere yol açtı. Matsuda mektubunda, NFT’lerin müşteri tabanındaki bazı oyuncular için tartışmalı olmaya devam edeceğini kabul etti:
“Eğlenmek için oynayan ve şu anda oyuncuların çoğunluğunu oluşturan bazı kişilerin bu yeni trendlere karşı çekincelerini dile getirdiğinin farkındayım. Ancak, motivasyonu katkıda bulunmak için oynamak olan belirli sayıda insan olacağına inanıyorum, bununla oyunu daha heyecanlı hale getirmeye yardımcı olmayı kastediyorum.”
Yorumlar kapalı.