Dünyanın en büyük dijital varlık yönetim şirketi Grayscale, son dönemde hızla büyüyen Metaverse çılgınlığının devasa bir pazar haline geleceğini öngörüyor. Şirket tarafından yayımlanan son raporda, Metaverse’ün gelecek birkaç yıl içinde yıllık 1 trilyon doların üzerinde gelir yaratacak bir pazara dönüşebileceği, bugün yaklaşık 15 trilyon dolarlık Web 2.0 şirketleriyle rekabet edebileceği öne sürüldü.
Grayscale’in araştırma müdürü David Grider ve araştırma analisti Matt Maximo’nun yazdığı raporda ayrıca, bu potansiyeli gören Facebook gibi şirketlerle diğer Web 2.0 teknoloji devleri ve yatırımcılarının Metaverse’e yöneldiği kaydedildi.
Grayscale, sektörde büyük potansiyel gören risk sermayesi şirketlerinin de aktif bir ilgisi olduğunu ifade ediyor.
Araştırmacılar, küresel olarak aktif Metaverse cüzdanlarının 2020’nin başından beri 10 kat büyüme yaşadığının altını çizdi. 2021 yılı Haziran itibari ile de toplam aktif Metaverse cüzdan sayısının 50 bine ulaştığı belirtildi. Devamında şöyle denildi:
“Diğer Web 3.0 ve Web 2.0 segmentleriyle kıyaslandığında Metaverse sanal dünya kullanıcıları açısından hala başlangıç aşamasındayız. Bununla birlikte büyüme oranları aynı şekilde devam ederse, bu gelişmekte olan segment önümüzdeki yıllarda ana akım olma potansiyeline sahiptir.”
Araştırmacılar, kripto token’lar, NFT’ler, merkezi olmayan yönetişim ve stake ile kredi verme gibi DeFi hizmetleriyle entegre olan Metaverse projelerinin yeni bir çevrim içi deneyim yarattığını ve böylece yeni kullanıcı çektiğini de ekliyor.
Öte yandan oyun içi harcamaların önümüzdeki dört yıl içinde artabileceği tahmin ediliyor. Sanal oyun dünyalarından elde edilen gelirin 2025’e kadar 400 milyar dolara yükselebileceği yazıldı.
Raporda, internetin temelinde insanların birbiriyle etkileşime girmelerinin yattığı belirtilirken çevrim içi topluluklar şu şekilde üç döneme ayrıldı:
Web 1.0 – Netscape internete bağladı
Web 2.0 – Facebook çevrim içi topluluklara bağladı
Web 3.0 – Decentraland topluluğa ait bir sanal dünyaya bağladı
Decentraland’e de ayrı bir yer ayrılan raporda şu ifadeler yer aldı:
“Decentraland gibi projeler, kullanıcıların oyun oynamak için oturum açabilecekleri, MANA kazanabilecekleri veya NFT oluşturabilecekleri, çevrim içi ortamda geçirdikleri zamanı gerçek dünyada avantaja dönüştürebildikleri bir açık dünya metaverse’ü yaratıyor.”